daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Lussebullar

Publicerad 2013-12-03 19:51:17 i Jul

En underbart god bulle med många namn. Har provat att baka lussebullar några jular nu och inte hittat receptet jag söker. Men nu äntligen så har jag det, dom blev super goda! Receptet är från någon tidning mamma hade. Så här kommer receptet på dessa bullar.
Jag hade rom i mina, inte vatten. Jag får väll prova att ha vatten i någon annan gång och se om det blir någon skillnad. Annars så följer ni bara receptet.
En otroligt färgglad och elastisk deg.
Och en massa bilder! Ett recept som är värt att prova.
Kram Elisabeth!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela