daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Praktiskt prov och inspirations bilder

Publicerad 2014-01-14 21:25:49 i Allmänt

Idag hade jag det praktiska bageri och konditori provet. Det gick faktiskt bättre än vad jag trodde. Man skulle vara två och två och sen så skulle man dra lappar och där på då stod det vad man skulle göra. Det som stod på lapparna var sånt som vi har gjort innan. Mitt par fick göra rulltårta och småkakor. Vanlig rulltårtsbotten med smörkräm och hallonsylt. När man skulle göra småkakor så fick man välja så vi tog kolakakor. Jag hann tyvärr inte fota bakverken idag så ni får två inspirations bilder från we❤️it istället.


Kram Elisabeth!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela