daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Årets första rabarberpaj

Publicerad 2015-06-01 22:21:13 i Paj

Hej på er! Efter några dagars frånvaro så är jag tillbaka. Ett efterlängtat recept innehåller detta inlägg, rabarberpajen som synts på Instagram. Många har frågat efter receptet och nu kommer det äntligen. Det går superbra att byta ut rabarbern mot någon annan frukt eller bär.

Knäckig rabarberpaj
• 2.5 dl vetemjöl 
• 2.5 dl socker
• 1 st ägg
• 100 g margarin
• 1 tsk bakpulver 

Smält margarinet och blanda i resterande ingredienser. Skär rabarbern i bitar och lägg i en pajform och fördela smeten över. Grädda på 200°C i ca 30-40 minuter. 

Där ser ni resultatet av pajen.



Lite bilder på mig och pajen också. De bjuder jag på, fast numera är håret mitt kort;)

Kram Elisabeth!

Kommentarer

Postat av: ɑ n n i k ɑ

Publicerad 2015-06-02 16:22:18

Mums :D

Svar: En riktigt god & enkel paj:)
Elisabeth

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela