daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Början på triss i chokladsnitt

Publicerad 2015-11-19 21:44:31 i Godis

Godkväll allihopa! Har hört att det ryktas komma snö till helgen. Jag har ju ingen aning om var ni bor, ni kanske redan har snö? Fick iallafall ett sms från pojkvännen nyss om att det snöar och han befinner sig en bit utanför Motala. Hoppas faktiskt på att den kommer hit till mig, vill ju ha lite julkänslan när julbaket ska påbörjas nästa helg;)

Men nu till något helt annat, nämligen chokladsnitt i tre olika varianter. Alla har samma grund men olika smaksättningar.

•Center

• Vaniljpralin 

• Kick- citron & lakrits 


Efter att jag och mamma besökt Cloetta i Ljungsbro utanför Linköping så blev jag sugen på att baka med godis. Vi var även på Brunneby musteri i Borensberg då jag köpte med mig mjöl som kakorna är bakade på. Låter bilderna tala, recept och flera bilder får ni längre fram. 





Kram Elisabeth!💕

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela