daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Dubbla strass & bullar

Publicerad 2015-10-10 22:20:58 i Tips

Hej på er! Senaste tiden har det blivit mycket bakbilder från skolan eftersom jag ägnar mest tid där just nu. Därav inga recept. Ni ska få se bilder på dubbla strass och bullar som är bakade i skolan i detta inlägg. 

Igår så var jag och mamma i Linköpings trakterna och handlade lite. Först åkte vi till Cloettas butik i Ljungsbro och därefter till Brunneby musteri i Borensberg. Båda är helt klart värt ett besök. Cloetta har jag skrivit om innan då jag och min klass var där på studiebesök. Kanske kan knåpa ihop ett inlägg om Brunneby musteri också? Vad jag köpt där ska ni få se iallafall, men det blir i ett annat inlägg. Nu till strass och bullar;) 
Dubbel strass. Spritsad mördegskaka med hallonsylt emellan, doppad i choklad.

Bullar med vanilj. Fylld med vaniljremons och toppad med vaniljkräm.

Kram Elisabeth!💕

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela