daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Slutprov, bakelser & sommarjobb

Publicerad 2016-05-16 19:37:07 i Bakelser

Hej på er! Nu är mitt slutprov avklarat, får reda på hur det gick i slutet av maj. Hoppas på att jag blivit godkänd. Det kändes väldigt bra när jag var klar men man vet ju aldrig. Om någon är intresserad så kan jag skriva ett eget inlägg om slutprovet, kommentera isåfall. 

Mangomousse bakelser täckt med choklad gelé, dekorerade med färska hallon och choklad.

Dessa bakelser gjorde jag på slutprovet,  en sort av alla om man säger så. Det var mycket som skulle bakas på de två dagarna. 

Sen så har jag också hunnit hälsa på i Loftahammar på Stures bageri där jag ska jobba hela sommaren. Så om ni är där under sommaren vet ni var ni hittar mig. Ska bli så otroligt kul att jobba just där! 

Det var allt för detta inlägg, ha det bra så hörs vi! Glöm inte att ni hittar bloggen på instagram under namnet @daxforfika 

Kram Elisabeth!💕

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela