daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Chokladtårtan med dekoration

Publicerad 2013-07-14 20:33:00 i Tårtor

Nu har jag tagit tag i bloggandet igen, så här kommer äntligen bilden på hur den färdiga tårtan såg ut. Man kan såklart dekorera den med vad som helst men jag använde mig av chokladfingrar och blandat lösgodis. Jag spritsade också chokladganachen som blev över. Den blev väldigt mäktig men också väldigt god, man tar alltså inte en så stor bit. Den tog sin tid att göra men det var värt tiden. Receptet finns i inlägget här nedanför. Kram Elisabeth!:)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-23 19:06:05

Mumma kardemumma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela