daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Utstickare blommor

Publicerad 2013-11-23 19:55:52 i Bakredskap

Jag tänker tipsa om två saker idag, utstickare av olika slag. Man kan använda dom till cupcakes, tårtor och liknande. Du använder dom när du ska göra blommor av marsipan eller sockerpasta. Utsickarna finns som flera former tex hjärtan, stjärnor, snöflingor och fjärilar.
Dom här fyra är dom minsta jag har. Dom är köpta på Panduro för 59:-
Så här ser dom ut från sidan. Man använder den genom att trycka den mot marsipanen/sockerpastan som man gör med en pepparkaksform. När man har gjort det så trycker man på "knappen" och då lossnar det som man har tryckt ut. Sen är det bara att börja dekorera.
Sen så har vi de här formarna i plast. Dom har jag fått av min mamma så jag vet inte vad dom kostar men hon köpte dom på Clas Ohlson. Dom använder man som vanliga formar. Om ni har tur så kanske ni får sen en blommig tårta framöver, det är något mamma önskar sig tills hon fyller år.
Kram Elisabeth!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela