daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Fixa bakverken till påsk

Publicerad 2014-04-19 08:00:00 i Tips

Hej på er! Jag tänkte ge tips på hur man piffar upp det vanliga som man brukar baka så att det blir mer påskfint.
Alla bakverk jag kommer piffa upp finns under de olika kategorierna på bloggen så om ni vill prova något så är det bara att kolla där. 
Det första är rulltårtan som jag gjorde i tisdags. Om man vill kan man färga smeten i olika färger. Man kan också dekorera med grädde och en halv inlagd persika, det brukar vi göra här hemma. Sen så kan man lägga/spritsa grädde på och sen dekorera med påskgodis och marsipankycklingar. 
 
Eller varför inte göra en tårta som liknar den här?
Chokladuffinsen som jag bakar ofta kan man dekorera på många sätt, gå loss med frosting, strössel och godis i påskens färger. 
 
Påskäggen som jag visade i ett tidigare inlägg är perfekta att dekorera med.
På en cheesecake kan man sätta på kycklingar och strö över strössel. Äggen ovanför skulle vara jättefint att ha på.
 
Dekorera kolapajerna påskfint!
Gör gula macarons med en färgglad fyllning.
 
Det var några tips, hoppas att de var till hjälp.
 
Kram Elisabeth!♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela