daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Från ide till blogg

Publicerad 2014-04-03 19:52:22 i Allmänt

Hej på er alla fina läsare! Jag ser att besöksstatistiken höjs vilket gör mig jätteglad! Tack för att ni tittar in och stannar. Nu när jag har haft bloggen i mer än ett år och ser att fler har hitta hit så tänker jag skriva ett inlägg om hur bloggen kom till. Min presentation säger lite, men inte allt. Jag vet inte hur jag ska göra det på bästa sätt men jag försöker, hoppas att det intresserar er.
 
Ideen till bloggen: Innan daxforfika gjordes så hade jag en annan bakblogg. Den hade jag mest för att det var kul att ha en blogg, jag ville ha ett tema på bloggen och det blev bakning. Annars hade jag tänkt att ha en nagelblogg eftersom jag tycker om att styla mina naglar, men det var ju tur att det inte blev så. Efter ca 1 månad så raderade jag den bloggen och gav upp bloggandet. Men efter ett tag kände jag att bloggsuget kom fram igen, då kom den här bloggen till. Jag hade ändrat min inställning till bloggande och ville lägga ner mycket tid på bloggen vilket till en början gick lite segt. Jag startade bloggen i januari 2013 då jag bloggade mycket men sen tog det stopp. Men i början av sommaren 2013 så hände något, jag ville verkligen satsa på bloggen vilket jag också gjorde. Jag bytte design och bakade i princip varje dag, eftersom det var sommar och jag hade tid till det.
 
Bloggens uppbyggnad: Men det var inte bara därför som jag verkligen ville satsa allt, jag fick också reda på att jag hade kommit in på restaurang- och livsmedelsprogrammet på gymnasiet. Efter det så hade jag allt klart för mig, jag visste precis vad min blogg skulle innehålla och vad syftet med den skulle vara. Jag skulle ha en blogg där jag samlar mina recept, inspirerar andra och tipsar om allt som har med bakning att göra. Jag skulle också skriva om min resa från att vara en 16-årig tjej med drömmar till att bli en tjej som inte har några drömmar, utan lever drömmen. Hur det ska gå till och om jag lyckas återstår att se. Det ända jag vet är att bloggen innehåller allt detta, vilket känns som ett stort steg dit jag vill komma.
 
Min dröm: Då undrar ni säkert exakt hur min dröm ser ut? Det ska ni få svar på. Min dröm är gå ut gymnasiet med en yrkesutbildning som konditor. Därefter så vill jag öppna mitt alldeles eget cafe där jag får chans att visa vem jag är och sätta min egen personlighet på det. Det är mina två största drömmar. Andra drömmar jag har är att arbeta som konditor i Frankrike eller Storbrittanien, ha mitt eget bakprogram på tv och ge ut en bakbok. 
 
Så syftet med bloggen är att ni ska se hur jag utvecklas under min resa mot min dröm. Om det är något ni undrar eller vill säga så är det bara att kommentera, jag vill gärna ha tips på vad ni vill läsa om. Hoppas att det var intressant att läsa, ni ska få två bilder också eftersom det blir lite tråkigt annars. 
 
Bilderna kommer från we♥it.
 
Kram Elisabeth!♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela