daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Baguetter & skolstart

Publicerad 2014-08-26 20:41:12 i Bröd

Hej, hej! I måndags började skolan och idag fick jag och min klass vara i bageriet för första gången den här terminen. Nu kommer jag att ha konditori en dag i veckan och bageri en gång i veckan. Idag var det som sagt bageri som stod på schemat och vi fick dela in oss i små grupper, det var jag och två av mina kompisar i min grupp. Vi fick själva välja vad vi ville göra och vi valde baguetter. 

Totalt så gjorde vi 16 smycken på 1.5 liter vätska. Jag köpte med mig de här tre hem. 

De var mjuka och luftiga på insidan och skorpan var hård och knaprig, precis som det ska vara!

Kram Elisabeth!♡

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela