daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Första konditori lektionen

Publicerad 2014-08-30 15:27:23 i Allmänt

Hej, hej! Nu har skolan kommit igång på riktigt och i torsdags så hade jag min första konditori lektion. Vi skulle göra "finare" bitar. Vissa gjorde bl.a. brownies, vaniljhjärtan, strassburgare, chokladbollar och frukttoppar. Jag och min kompis gjorde kokosflarn med apelsinsmörkräm som var doppade i choklad. Tyvärr så har jag ingen bild eftersom att lärarna har börjat samla in mobilerna, så nu går det inte att smygfota längre. Men här kommet en annan bild.
Vi fick varsin sån här bok på den andra bageri lektionen som vi hade i onsdags, det ska bli riktigt kul att bara vara i bageriet och konditoriet. 

Kram Elisabeth!♡

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-22 14:14:53

Hej!
Vet du vart man kan köpa den boken eller har skolan du går på köpt in dem?


/Kajsa

Svar: Jag vet tyvärr inte, vi fick boken från skolan.
Elisabeth

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela