daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Nymalt mjöl & kungstårta

Publicerad 2014-08-28 14:56:38 i Tårtor

Hej, hej! Jag och familjen har varit på hembygdsdagen i Hjorted och där malde de mjöl. Så vi köpte 1 kg, mjölet var gjort på vårvete. Det är ett grövre mjöl som jag tänkt att baka frallor på framöver.

Så här ser mjölet ut.

Sen så har vi firat min pappa som fyllt år och han ville ha en kungstårta på sin födelsedag. Vi beställde den från ett konditori i Västervik. En dag så vill jag kunna göra en sån, den är så vacker så jag måste bara visa hur den såg ut. 

Ser ni hur fin den är? Den röda färgen är bara såå fin!

Kram Elisabeth!♡

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela