daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Rocky road

Publicerad 2014-12-22 09:46:06 i Egna recept

Hej på er! I helgen så gjorde jag Rocky road för första gången. Jag har bara ätit det innan och tycker att det är supergott! Men jag är inte så förtjust i nötter och den ända nöt jag äter frivilligt är jordnöt. Så jag knåpade ihop ett eget recept som passar mig mycket bättre, prova gärna. 

Elisabeths Rocky road
• 200 g mjölkchoklad 
• 100 g mörk choklad 
• 10 st vita skumkuber
• 8 st skumbananer
• 18 st dumle
• 1.5 dl jordnötter

Klipp godiset i mindre bitar. Smält chokladen över vattenbad eller i mikron. Blanda i godiset och nötterna och rör ihop lite slarvigt. Häll allt i en långpanna med bakplåtspapper. Låt stelna i kylen och skär i rutor. Klart! 







Supergott!

Kram Elisabeth!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela