daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Marabou Oreo choklad & smakkompisar

Publicerad 2014-02-08 18:32:42 i Tips

Hej på er! Hoppas att ni har haft en bra lördag än så länge! Jag har inte bakat något sen jag bloggade sist så idag blir det ett inlägg om Marabous nya choklad och smakkompisar. Vi börjar med chokladen.
Jag såg den på Ica idag. Marabous nya chokladkaka med Oreo kex smulor, hur god som helst! En ny favorit hos mig. Jag tänkte att man kunde använda den i bakning tex smälta och hälla/bred över en kladdkaka eller sockerkaka. Jag har verkligen snöat in mig på kladdkaka, haha!
Jag har tänkt att tipsa om några smakkompisar också.

• Mörk choklad & hallon
• Vit choklad & blåbär
• Hallon & vaniljkräm
• Jordgubbar & rabarber
• Jordgubbar & kiwi
• Apelsin & mörk choklad 

Hoppas att ni blev lite inspirerade, ha en fortsatt bra lördag!

Kram Elisabeth!♡

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela