daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Rostad banankaka

Publicerad 2014-07-21 08:32:45 i Tips

Hej, hej! Jag tyckte att banankaka såg lite tråkig ut, eftersom att det är banan i så får den inte den finaste färgen. Jag ville piffa upp den lite och har alltid velat testa rostad sockerkaka. Så jag provade att rosta banankaka istället och resultatet blev jättebra! Hur gott som helst! Till serverade jag grädde och röda vinbär. Om man inte vill ha vinbär så kan man ta tex jordgubbar, blåbär eller hallon. 
Jag är inte bra på uppläggning direkt men jag blev ändå nöjd. Tänkte spritsa grädden på banankaka först men eftersom den är varm så skulle grädden smälta. 
Detaljer.
Det passade bra med vinbär som är lite sura. Nästa gång ska jag testa att rosta sockerkaka, jag hoppas på att den ska få en härlig färg.

Njut av värmen nu allihopa!

Kram Elisabeth!♡

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela