daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Rulltårta & chokladsås

Publicerad 2014-06-19 21:40:07 i Egna recept

Hej på er! Ikväll så har jag förberett inför midsommar imorgon. Vad det ska bli får ni se imorgon. Jag har iallafall gjort rulltårta och chokladsås som ska användas i efterrätten. Låter hur konstigt som helst men jag tror att allt kommer smaka hur gott som helst när jag är klar. 
Rulltårts receptet finns redan i bloggen, den här är fylld med jordgubbssylt. Jag vet att rulltårtan är hur ful som helst men det kommer inte att märkas imorgon. Det enda jag är nöjd med är fluffigheten på botten. 

Jag gjorde också chokladsås som ska användas imorgon. Vi har ett eget grundrecept på chokladsås i min familj men jag fixade till den så att den blev mer jag.

Chokladsås
• 1 dl socker
• 1 dl kakao
• 1 dl vatten 
• 2 msk sirap
• En nypa salt 

Blanda socker, kakao och vatten i en kastrull. Låt koka upp. Tillsätt sirap och salt och låt små puttra ett tag. Klart!

Någon som har en gissning på vad det blir för fika? 

Kram Elisabeth!♡

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela