daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Jordnötssmör

Publicerad 2014-03-19 19:56:03 i Baka utan ugn

Hej på er! Idag så blev jag sugen på att baka något med jordnötter men jag kom inte på vad. Då slog det mig plötsligt, jag lan ju baka med jordnötssmör. Men jag hade inte det hemma så jag gjorde mitt eget. Det finns många olika recept att välja bland men jag kom på ett eget, det får ni här:

• 4 dl jordnötter
• 2 msk matolja
• 0.5 tsk salt 

Hacka nötterna i en matberedare till en massa, tillsätt oljan så att massan blir fast. Smaksätt med saltet.



Så här ser det ut när det är klart.

Imorgon eller på fredag så ska jag baka med jordnötssmöret, men vad det blir får bli en hemlighet tills dess.

Kram Elisabeth!♡

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela