daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Kakfat, made by me

Publicerad 2014-03-02 11:49:41 i Bakredskap

Är det någon som kommer ihåg kakafatet jag gjorde? Om inte så får ni en bild på det här.
Jag hittade lite saker så att jag ska kunna göra ett till fat.
Först så hittade jag de här 2 ljusstakarna, perfekta. Det svåraste brukar vara att hitta vad som ska hålla upp allt. 
De söta blommorna gör ljusstakarna så fina. 
Den här fina assietten fastnade mina ögon för. Om ni kollar på översta bilden så ser ni att kaffekoppen och fatet tillhör samma servis. Jag tror att jag har en till kopp liggandes någonstans så det blir nog en likadan kopp på det här fatet också. Jag tror att kakfatet kommer bli ett litet vår/sommar projekt, men ni kommer få se det när jag är klar. Ska bara hitta ett till fat som jag kan ha underst. 
 
Jag tycker att det är jättekul att se att besökarsiffrorna stiger. Om ni vill så kan ni lämna en liten kommentar och skriva lite om er själva, hur ni hittade hit eller vad ni vill att jag ska baka/tipsa om. Just du kan ju vara någon jag känner eller någon jag aldrig har träffat, spännande. Ni är mer än välkomna, kul att ni hittade hit!:)
 
Kram Elisabeth!♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela