daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Tips & inspiration

Publicerad 2014-03-28 18:22:30 i Tips

Hej alla fina bloggläsare! Äntligen fredag, toppen! Det här inlägget kommer handla om tips och inspiration som rubriken lyder. Det börjar närma sig påsken och vad passar då inte bättre än ett påsktips. När jag var och köpte lösgodis igår så hittade jag de här söta chokladäggen, perfekt att ha på en påsktårta eller cupcakes.
Sen har jag två böcker jag vill tipsa om. Den första heter Nya första kokboken, den är gjord av Johanna Westman. Hon var en stor förebild för mig när jag var yngre. Recepten är anpassade för barn som är sugna på att testa på att vara i köket, men jag använder den fortfarande ibland. 
Boken har fina bilder och bra beskrivningar. De amerikanska pannkakorna är en favorit hos mig. Jag kollade på hennes tv-program Johanna & Mixer när jag var liten och ett av recepten jag fastnade för var just de pannkakorna. 
Sen så vill jag också tipsa om den här boken, Dekorera tårtor och kakor. Den ger en massa inspirerande tips. 
Den visar grunderna för hur man gör en tårta i början av boken och sen så kommer recptetn.
Tårtorna är helt fantastiska! En av mina drömmar är att ge ut en egen bakbok, tänk hur kul det hade varit.
 
Kram Elisabeth!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela