daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Fika på 50-års fest

Publicerad 2014-05-11 11:04:34 i Baka utan ugn

Hej på er alla fina läsare! Både fredag och lördag den här helgen har jag bakat för fullt! Min kompis mamma fyllde år och hade 50-års fest och då ville hon att jag och min kompis skulle baka till det. Tyvär får ni inte receptet på något eftersom att vi var hemma hos henne och bakade plus att inlägget skulle bli jätte långt. Hoppas att ni njuter av att kolla på bilderna iallafall. 
Kladdkaka dekorerad med blommor i marsipan och sockerpasta.
Chokladmuffins med nutella dekorerad med blommor i marsipan och sockerpasta.
Vanliga vaniljmuffins med hallonglasyr dekorerade med strösselhjärtan och blommor i marsipan och sockerpasta.
Muffins in the making. 
Den så kallade marängtårtan. Ljus anslagsbotten, fylld med banangrädde och vaniljkräm. Täckt med grädde och dekorerad med maränger, chokladhjärtan, chokladklubbor och strössel.
Frukttårtan. Ljus anslagsbotten, fylld med banangrädde och hallongrädde. Täckt med grädde och dekorerad med vindruvor, kiwi, jordgubbar och hallon. 
Sen så har vi den sista, 3-vånings tårtan. Ljus anslagsbotten och chokladbotten på det översta. Fylld med banangrädde, hallongrädde och hallonsmörkräm. Spacklad med grädde och täckt med marsipan och dekorerad med blommor i marsipan och sockerpasta med en cupcake på toppen.
Chokladmuffins med grädde, jordgubbe och maräng plus en lite blomma i sockerpasta.
Chokladdoppade jordgubbar och marshmallows på pinne täckta med olika sorters strössel.
Choklad & lime praliner.
Här ser ni allt utom tårtorna på samma bild. Det fanns också sockerkaka, kärleksmums, biskvier, chokladsnitt, chokladbollar, havreflarn och bondkakor. 
 
Kram Elisabeth!♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela