daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Cupcaketävling

Publicerad 2014-10-21 15:40:27 i Allmänt

Hej på er! Förra veckan så fick min mamma ett sms från sin kompis med den här bilden & frågan om jag inte skulle ta och delta?

Varför inte tänkte jag. Så jag började att planera och vill göra en cupcake som speglar mig och som samtidigt smakar gott och ser bra ut. Jag kom fram till att jag skulle göra blåbärscupcakes med vitchokladfluff som frosting och dekorera med blommor i marsipan och strösselpärlor. 

Jag längtar så mycket tills det här, jag ser verkligen fram emot det. Tyvärr så har jag sjukt mycket att göra gällande skolan, men hoppas verkligen att jag ska hinna med att tävla. 

Jag ska börja redan imorgon med att förbereda fluffet, då tror jag att jag hinner. 

Kommer blogga mer om detta när det väl är dags.

Kram Elisabeth!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela