daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Desireebullar

Publicerad 2014-10-01 17:05:38 i Bakelser

Hej på er! Nu har jag bakat något jag inte gjort innan, något som jag inte ens visste att det fanns. Mamma hade varit och fikat en sorts vaniljbulle på ett cafe för ca två månader sen som hon tyckte var jättegod. Jag tänkte väl inte mer på det förrens för några veckor sedan när läraren i bageriet visade dessa bullar, Desireebullar. Precis den sortens bulle som mamma hade fikat på cafet. Så nu har jag gjort såna också och de kommer att göras flera gånger kan jag lova. 
Ber verkligen om ursäkt för dessa dåliga mobilbilder men kameran fanns inte till hand just då. 
 
Desireebullar
• En sats vetedeg ur boken "Sju sorters kakor"
• 3 dl vispad grädde
• 4-5 dl vaniljkräm
• Smält smör
• Kanelsocker
 
Gör vetedegen som står i receptet, om ni inte äger boken så finns receptet på grunddegen här på bloggen under kategorin "vetebröd & bullar". Forma till släta bullar och följ det receptet. När de är ute ur ugnen och har svalnat så trycker man ett hål i mitten av bullen. Blanda vaniljkrämen och grädden och spritsa i hålet tills bullen blir fylld. Pensla med smöret och doppa i kanelsocker.
 
Kram Elisabeth!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela