daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Kladdkaka med gottigheter

Publicerad 2014-10-11 19:07:09 i Egna recept

Hej alla fina! Nu kommer receptet på kladdkakan som jag skrev om i förra inlägget. Den är fylld med choklad, oreokex och marshmallows. Mäktig men såå otroligt god! 

Jag kan lova att den är mycket godare än vad den ser ut, blev inte alls nöjd med utseendet.

Kladdkaka med gottigheter
• 1 sats kladdkaka (recept finns redan på bloggen)
• 1 dl mini marshmallows 
• 30 g vit choklad
• 60 g mörk choklad
• 6 st oreokex 

Gör kladdkakan enligt receptet och blanda i resten av innehållet. Klart! 

Jag har flera kladdkaks recept här på bloggen så det är bara och välja ett.




Servera med vispad grädde eller vaniljglass. 

Kram Elisabeth!♡

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela