daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Stekpannebröd & misslyckade blåbärscupcakes

Publicerad 2014-10-24 16:31:16 i Egna recept

Hej, hej! Nu ska ni äntligen få receptet på stekpannebrödet som jag gjorde för ett tag sen. Smakar som pinnbröd om ni  har ätit det någon gång. 

Stekpannebröd 
• 7 dl vetemjöl 
• 1 msk bakpulver
• 1 tsk salt 
• 1.5 dl vatten
• 1.5 dl mjölk 
• 1 ägg 

Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt resten och blanda ihop. Dela i jämnstora bitar beroende på vilken storlek du vill ha på dem. Platta ut dem ganska tunnt. Stek i stekpannan tills de fått fin färg på båda sidorna. Serveras varma! 

Det här receptet är egentligen misslyckat, det blev inte som jag ville. Men som tur var så blev det ändå bra på ett annat sätt, dessa gillas starkt!

Nu till blåbärsmuffinsen som jag skulle tävla med. Det blev inte bra och det har flera förklaringar. För det första så hade affären bara amerikanska blåbär som är super stora. Sen så reste de sig inte pga blåbären. Men ni får ändå bild på de men inget recept.


Istället så blev det en annan sorts cupcake, mer om det i ett senare inlägg.

Kram Elisabeth!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela