daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Choklad cake pops

Publicerad 2014-09-25 11:40:00 i Egna recept

Hej, hej! Jag har för andra gången bakat cake pops. Första gången jag bakade det så hade jag ballerinakex och philadelphiaost i och doppade i vit choklad och strössel. Den här gången så gjorde jag ett eget recept med chokladmuffins och philadelphiaost med marabouchoklad smak. De doppades i sweet melt och dekorerades med strösselpärlor. Receptet på muffinsen är Mormors mumsiga muffins som finns under kategoring "Cupcakes/muffins" här på bloggen. 
 
Choklad cake pops 18 st
• 4 st mormor mumsiga mufffins med chokladsmak
• 160 g pholadelphiaost marabouchokladsmak
• Sweet melts/choklad
• Strössel
 
Börja med att baka muffinsen.
Det är den här som jag använde.
När muffinsen är klara och har svalnat så smula fyra stycken muffins i en skål, tillsätt philadelphiaosten och blanda ihop till en deg. 
Rulla till bollar.
Sätt bolarna på pinnar och låt stå i frysen i 30-40 minuter.
Smält det du ska doppa i. Doppa bollarna i och strö över strösselpärlor.
Klara att äta! Passar bra på barnkalas.
 
Kram Elisabeth!♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela