daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Tårtbotten

Publicerad 2014-09-03 16:44:08 i Egna recept

Hej, hej! I måndags så fyllde min mammas kompis dotter 4 år och jag hade fått äran att göra tårtorna. Lill-tjejen önskade sig tårtor med choklad, grädde och jordgubbar. Jag har gjort mitt bästa för att uppfylla hennes önskningar. Jag har delat upp tårtbakningen i olika inlägg så i det här så handlar det om själva grunden, alltså tårtbotten. 

Ni som läst bloggen ett tag kommer säkert ihåg när jag bakade frozen tårtorna till min lillasysters födelsedag i maj. Jag använde mig av samma tårtbotten den här gången också. Alltså lika delar som går ut på att man mäter med ögonmåttet. Om ni går in under kategorin "tårtor" så finns receptet där.
Man mäter bästa i glas.

Där har ni två närbilder. 

I följande inlägg så kommer fyllningarna, ihopläggningen och dekorationen. 

Kram Elisabeth!♡

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela