daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Besök i Cloetta butiken

Publicerad 2015-08-23 21:22:56 i Allmänt

God kväll! Ett litet kort inlägg såhär innan läggdags. Om ni kommer ihåg så var jag på studiebesök med klassen på Cloetta fabriken i våras. De har även en liten butik där som jag velat åka till ett tag. Har pratat med pojkvännen om att åka dit eftersom att han bor i Ljungsbro där butiken ligger, men det har inte blivit av. Men i fredags så var jag och en kompis ute och åkte bil och då kom hon på att vi kunde stanna där så det gjorde vi. Så nu har jag godis som jag vill baka med så fort som möjligt.
Det här godiset är 2:a sortering men jag kan faktiskt inte förstå vad som är fel. Hur som så var det två förpackningar, en med 7 centerrullar och en med 7 ploppkakor. Båda kostade 30:-/st
Helt klart värt ett besök om man inte varit där!

Kram Elisabeth!💕

Kommentarer

Postat av: Alf Ödlund

Publicerad 2015-08-25 12:52:03

När jag satt och bläddrade igenom dina instagrambilder häromdagen såg jag bl.a. de hallonpraliner med mörk choklad, som du lade ut för 37 veckor sedan. Jag undrar hur i all sin dar du bör dig åt för att få dem så runda och jämnstora och fina? Är det bara ett idogt övande och skickligt handlag eller har du något speciellt verktyg eller något annat knep? Mvh/Alf

Svar: Pralinerna är gjutna i kulor så att fyllningen är i en rund chokladkula. Där efter så lockar man den och rullar i tempererad choklad och hallonsocker:)
Elisabeth

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela