daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Loppisfynd & tankar kring skolan

Publicerad 2015-08-16 18:02:05 i Bakredskap

Hej på er! Imorgon börjar jag mitt sista år på gymnasiet. Många tankar far omkring i huvudet och jag är faktiskt lite deppig, hur konstigt det än låter så vill jag inte sluta skolan. På något sätt så är skolan en sorts trygghet. Ni som följt bloggen ett längre tag kanske kommer ihåg när jag berättade om att jag kommit in på mitt förstahandsval. Jag skulle gå restaurang & livsmedels programmet och det första steget mot min dröm var nu taget, jag skulle tre år senare bli titulerad som konditor. Nu har de där tre åren blivit 10 månader. Och jag som tycker att det känns som om jag ska börja ettan igen. Om tiden skulle gå att pausa så skulle jag gjort det nu, för jag känner mig inte redo än.

För att dämpa ångest över att skolan snart är över för min del så byter vi ämne;) Nu i sommar har jag varit runt på lite loppisar och second hand affärer och fyndat lite. Tänkte visa er två saker.
Tång till kakor & sockerkaksform.


Tången är köpt på Lindra i Gamleby för 25:- och sockerkaksformen på en loppis på norra Öland för ynka 10:-

Kram Elisabeth!💕

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela