daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Gaffelkakor med smak av choklad

Publicerad 2015-07-01 17:20:05 i Allmänt

Hej på er! En gammal favorit i ny tappning kan man kalla denna skapelse. Det är de klassiska gaffelkakorna som jag tillsatt kakao i. Receptet finns här och den enda skillnaden är att du byter ut 1-1.5 msk mjöl till samma mängd kakao. Några bilder tagna i det fina kvällsljuset får ni titta på här nedanför.
 
Igår kväll innan jag skulle sova så fick jag några ideer när det gäller bloggen. Jag började fundera över två saker. Det första var att beskriva lite mer om mig så både ni som följt mig ett tag får veta mer men mest för de som nyss hittat hit, de vet ju ingenting. Hade ni tyckt att det var en bra idee? Själv tycker jag om att läsa om vilka som gömmer sig bakom en dator/mobil/surfplatta och få läsa vilka det är bakom bloggen och Instagram. Vad tycker ni? Jag ser att ni flitigt tittar in här varje dag även fast att ni tror att ni inte lämnar något spår haha;) 
 
Jag tycker att det är jättekul att se att det finns de som vill läsa och prova de recept som jag gjort. Snart är ni hela 700 följare på Instagram också vilket är super härligt! 
 
Den andra ideen var att göra en bloggutmaning med olika tema, skulle vara kul om ni ville sätta rubriken och sen så skriver jag. Har läst på bloggar som handlar om människors personliga liv och då har dessa rubriker varit bla "Mina drömmar", "Min favoritplats" och "Mitt drömhem". Men jag tänkte fokusera på saker som har med bakningen och min blogg att göra. Är det något ni vill läsa om? Kommentera gärna för jag vill så gärna veta, är sjukt nyfiken!!;)
 
Kram Elisabeth!♥
 

Kommentarer

Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Publicerad 2015-07-01 18:15:36

Så goda dom ser ut :)

Svar: Goda & lätta att göra, en toppen kombo:)
Elisabeth

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela