daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Mini cupcakes av tårtrester

Publicerad 2015-05-24 21:16:46 i Tips

Hej på er! I dagens inlägg blir det mini cupcakes. Jag fick jättesöta blåa och svarta formar i mini format när jag fyllde år i vintras. Det kom till användning efter att jag gjorde 3-vånings tårtan till min systers födelsedag. Jag fick tårtfyllning över vilket gav mig idén att göra de till cupcake topping. Jag gjorde chokladmuffins som grund och spritsade på vaniljkräm och oreofluff på de. Toppade med strössel och mini smarties som jag också fick när jag fyllde år. 






Kram Elisabeth!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela