daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

När det inte blir som man tänkt sig

Publicerad 2015-05-27 21:32:39 i Allmänt

Hej på er! Idag blir det inget vanligt inlägg med recept och bilder utan mera en lite förklaring. Meningen var att dagens inlägg skulle innehålla recept på en av mina födelsedagstårtor från i vintras som jag glömt bort lite grann. Men idag blir det inte så. Den senaste tiden har jag känt mig super stressad och otillräcklig till allt som måste göras. Det är skola, praktik, sommarjobb, helger som är fyllda till bredden med saker som måste göras och jag känner att nu orkar jag inte mer. Jag får väldigt lätt stressmage och jag känner att det snart slår över, igen. Därför får tyvärr bloggen som är bland det roligaste jag vet få lite mindre plats just nu. Jag brukar ha som mål att uppdatera bloggen var fjärde dag men just nu blir det inte så. Efter att denna vecka är slut så har jag blivit av med de flesta måstena, så i början av nästa vecka så ska bloggen vara på banan igen. Jag kommer fortsätta att instagramma lika ofta. Det är mycket enklare att ladda upp en bild där än att blogga om ett recept och visa bilder. Hoppas att ni har det bra så länge så ses vi om en vecka eller närsom på Instagram.

Kram Elisabeth!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela