daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Chokladmousse & pannacotta

Publicerad 2015-11-10 23:21:04 i Baka utan ugn

Hej på er! Inga Instagram bilder eller blogg inlägg på ett tag tyvärr. Lusten och orken har inte funnits där. Igår gjorde jag slut med min pojkvän. Därför ingen ordentlig uppdatering någonstans. Vill ändå ge er en förklaring till varför, tycker att ni lika gärna kan få veta.

Men nu till det roliga, men framför allt goda;) Tänkte visa bilder på chokladmousse och pannacotta som jag och min finaste vän gjorde i skolan för ett tag sen.

Mjölkchoklad mousse & vit choklad mousse med passionsfrukt.
Jordgubbspannacotta & choklad ganache med apelsin & vindruvor. 

Där har vi dem, chokladmousse är något man verkligen borde göra ofta.

Kram Elisabeth!💕

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela