daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Chokladsnitt med tre olika smaksättningar

Publicerad 2015-11-23 21:11:59 i Tips

Hej på er! Nu är det äntligen här, receptet på chokladsnitten. Som jag skrev i det förra inlägget så utgår alla från samma grund med är smaksatt med olika godisar. 

Nu är det så att jag bloggar från mobilen och har då ingen aning om hur man länkar, det kan jag bara om jag bloggar från datorn. Så ni får en bild på receptet här nedanför istället.

Jag gjorde den här satsen och delade upp i två större och en mindre del och började smaksätta. De två stora delarna rullade jag ut och plattade till och tryckte i center och vaniljpraliner i dom. Center blev mycket lyckad med den andra flöt ut för mycket. De blev inte lika fina men smakade bra;) I den lilla satsen blandade jag i lakritsen kick med citron i, mamma ville se hur det blev. Hon är den enda i familjen som gillar lakrits och hon blev nöjd. Nu bilder på allt också.




Kram Elisabeth!💕

Kommentarer

Postat av: a n n i k a

Publicerad 2015-11-24 08:01:13

Gott!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela