daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Gott nytt år & års resume

Publicerad 2016-01-04 08:11:00 i Allmänt

Gott nytt år på er allihopa! Några dagar i efterhand såhär men vad gör det när jag numera är tillbaka från min paus. Jag skulle vilja inviga årets första blogg inlägg med en liten slags års resume av 2015. Det tänker jag göra efter en frågemall med frågor som rör mitt privatliv, så ni lär känna mig lite bättre och även frågor om blogen, Instagram och bakning. Hoppas att det uppskattas för jag själv tycker att detta är väldigt roligt att läsa. I det här inlägget får ni lära känna mig lite bättre och få reda på vad jag har upplevt och varit med om det här året som var. I ett senare inlägg så kommer resumen om själv bakningen.
 
Årets bästa?
Det har hänt mycket bra detta år bla att jag fyllde 18, tog körkort och även köpte min första bil. Sen så blev jag också tillsammans med min nuvarande pojkvän som är världens finaste♥ Har hunnit med två kärleksrelationer detta år, en avslutad och en pågående, båda med varsin härlig historia. 
Jag och en av födelsedagstårtorna.
 
Årets sämsta?
 
Som varje år så kom min höst depression i slutet av augusti och tog slut mellan jul och nyår. Att jag aldrig kan bli av med den... Sen så tog det slut mellan mig och min förra pojkvän efter 7 månader tillsammans. 
 
Låtar du kommer att minnas från detta år?
Thinking out loud - Hampus Nessvold
Sun is shining - Axwell^Ingrosso
Du swipa höger - Emil Berg
21 guns - Green day
Världens bästa tjej - 2 blyga läppar
 
Årets bästa bild
Det är nog den här som min fina syster tog på mig till en fotouppgift som hon hade som hemuppgift. Hon går estet-media. 
 
 
Något du gjorde i år som du aldrig gjort förut?
Jag färgade mitt hår för allra första gången och det blev i färgen koppar blond. Jag har också betalat mina första räkningar, gått ut på krogen och kört bil utan vuxna till Ullared.

Planer för 2016?

Den enda planen jag har för 2016 som jag vet kommer hända är att jag ska ta studenten till sommaren. Sen finns det andra saker som jag skulle vilja göra men som inte är planerat fullt ut och det är att börja jobba, förlova mig och utveckla bloggen och Instagram mer. 

Platser du besökt?

Jag har inte varit utomlands detta år pga regler som skolan har gällande salmonella och annat som inte ska hanteras i samband med livsmedel. Så mina resor får vänta ett tag till. 

Vilket var ditt bästa inköp?

Min bil helt klart! En liten ljusgrön/isgrön peugeot 204 från 1967 som blev min för ynka 7000 spänn, ett riktigt fynd! 

Årets skratt?

Jag kan inte välja faktiskt för att jag har skrattat så sjukt otroligt mycket detta år;) 

Godaste maten under året?
Det måste vara när jag var i Askersund och hälsade på min ena faster och vi åt på en riktigt bra pizzeria. Annars så var tacofranskan som jag jorde till min födelseag också väldigt god. 
 
Något du vill säga till dig själv inför det nya året?
Att ta för sig, sätta sig själv först och inte umgås med människor som gör så man mår dåligt. Men även att våga ifrågasätta andras åsikter och sluta överanalysera precis ALLT. 
 
Så där, där har ni något att läsa. Kram på er!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela