daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Äppelmuffins med kanel & socker

Publicerad 2013-08-22 19:49:35 i Cupcakes/Muffins

Nu har jag inte bloggat på ett tag för att det har varit mycket att göra. Skolan har börjat och jag trivs i klassen och nu väntar jag bara på att lektionerna ska dra igång så att jag kan komma ett steg närmare min dröm. Nu i sensommar, snart hösttider så är äpplen perfekt att ha i bakningen. Ni ska nu få receptet på äppelmuffins med kanel och socker.
 
• 100 g margarin
• 1.5 dl socker
• 4 st ägg
• 5 dl vetemjöl
• 1 tsk bakpulver
• 1 tsk vaniljsocker
• 1 dl mjölk
• Äpplen
• Kanel
• Socker
 
Blanda margarinet och sockret med en elvisp. Tillsätt äggen ett i taget medan du fortsätter att vispa. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en annan skål. Rör ner det i smeten och tillsätt mjölken. Klicka nu ut smeten i pappersformar. Skär äpplena i skivor/bitar/klyftor som du vill ha dom, tryck i dem och strö över kanel och socker i lagom mängd. Grädda i ca 15 min på 200 grader.
Kram Elisabeth!:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela