daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Muffinsformar

Publicerad 2013-12-20 17:32:46 i Cupcakes/Muffins

Jag tänkte visa mina muffins/cupcakesformar. Jag älskar färger som man blir glad av, speciellt pastellfärger! Jag vet var alla formar som jag själv har köpt är köpta. Men jag kommer inte ihåg priset. Vissa formar har jag fått. 


Här har vi silikonformar i fem olika färger , funkar superbra att diska i diskmaskin! Dom här har jag fått i födelsedagspresent så jag vet tyvärr inte varifrån dom kommer. 

Dom här är också silikonformar, men dom är formade som hjärtan. Dom är köpta i Ullared.
Sen har vi vanliga pappersformar. Super härliga färger tycker jag! Dom här har jag köpt på Dollarstore.

Dom rosa och vit rutiga köpte jag på Öland i våras. Dom lila har jag fått i födelsedagspresent. 

Dom här är mina favoriter! Pastellfärger och söta blommor, det kan inte bli bättre. Dom här är också köpta i Ullared. 


Sen så har vi dom sista formarna, båda har jag fått. Dom vita är lite större och man brukar ha dom till amerikanska muffins. Dom guldiga och silvriga är metallformar.

Kram Elisabeth!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela