daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Cupcakes

Publicerad 2014-10-28 15:59:21 i Cupcakes/Muffins

Hej alla fina! Nu kommer bilder och recept på cupcakesen som jag tävlade med. Tyvärr ledde det inte till vinst men jag kanske är med nästa år igen.
Chokladcupcakes 
• 1 sats mormors mumsiga muffins med kakao (finns under kategorin cupcakes/muffins)
• 1.5 dl mini marshmallows
• Ca 70 g oreochoklad 

Gör muffinsen enlig receptet men blanda i marshmallowsen och chokladen hackad innan de ska gräddas. 

Vitchokladfluff 
• 3 dl grädde
• 1 st vit marabouchokladkaka 

Värm grädden på spisen och häll i chokladen och låt den smälta. När all choklad är smällt så häller man grädden och chokladblandningen i en skål och ställer i kylskåpet under natten eller minst sex timmar. Vispa sedan som vanlig grädde. 



Kram Elisabeth!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela