daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

En dag i konditoriet

Publicerad 2014-09-13 13:32:47 i Cupcakes/Muffins

Hej, hej! Du brukar vara så att jag bakar i perioder, ibland massor på en gång ibland ingenting. Senaste tiden så har jag bakat massor på en gång och det blir inte så kul för er om jag bloggar om allt på en gång. Så inläggen nu för tiden är tidsinställda. Jag försöker sprida ut inläggen så det ska bli roligt för er.

I torsdags förra veckan så var jag i konditoriet och "vispade massor" stod på schemat. Vi började dagen med att göra maränger och jag och mina fina vänner gjorde rosa med jordgubbssmak och strössel. Vi gjorde också sockerkaka och cupcakes. Vi hade fria händer så vi gjorde chokladcupcakes med bitar av vit och mörk choklad. Dekorerad med creme cheese frosting, chokladströssel och en vit chokladbit. Jag har bara bilder på cupcakesen eftersom att marängerna var tvungna att stå i eftervärmen i ugnen över natten.


De blev supergoda, vi kan allt vi;)

Kram Elisabeth!♡

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela