daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Maränger, strass & pralinerkakor

Publicerad 2014-09-23 19:57:00 i Småkakor

Hej på er! Jag har fortfarade bakglöden uppe så inläggen som kommer upp är fortfarande tidinställda. Här kommer iallafall marängerna som jag skrev om för ett tag sen och även två andra kakor som jag gjorde i konditoriet den 11 september.
Maränger med smak av jordgubb och ljust rosa färgade, toppade med strössel. 
Famijen tyckte om fikat som jag kom hem med.
Strass med hallonsylt.
Pralinerkakor.
 
Min favorit var strassen medan resten av familjen gillade pralinerkakora mer. 
 
Kram Elisabeth!♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela