daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Morsdagtårta

Publicerad 2015-07-16 23:02:30 i Egna recept

Hej på er! Ett sent inlägg idag då jag ändå sitter och väntar på att den kondenserade mjölken ska koka klart. Den ska ingå i morgondagens efterätt när pojkvännen och två kompisar kommer hit och grillar. Nu till vad inlägget egentligen skulle handla om, morsdagtårtan som jag gjorde till mamma. Det känns som om jag ligger så mycket efter i tiden med det som bakats och när det publiceras men så kan det vara. 
 
Alla recept til tårtans delar finns redan på bloggen så jag länkar alltihopa istället. Och nedanför så ser ni bilder på hur jag monterade tårtan, så kan ni se istället för att läsa instruktionerna. 
 
Jordgubbstårta med lemoncurd och blåbärsgrädde
♥ Anslag
♥ Lemoncurd
♥ Blåbärsgrädde (vispa 3 dl grädde och blanda i 250 g frysta blåbär)
♥ 3 dl vispad grädde till att täcka tårtan
♥ Jordgubbar
Anslag/ tårtbotten.
Lemoncurd.
Jag gömde inslagna trisslotter i tårtan, därav hålen;)
En fantastiskt god kombo, rekommenderas starkt!;)
 
Kram Elisabeth!♥

Kommentarer

Postat av: Sarah

Publicerad 2015-07-16 23:11:26

Kul me recept :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela