daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Petit fours

Publicerad 2015-11-02 19:43:02 i Godis

Hej på er! "Idag ska vi göra petit fours" sa våran konditori lärare för ett par veckor sen. Något jag själv aldrig hört talas om innan. Men när hon väl förklarade så kom jag på att jag sett dessa munsbitar i skolans butik. 

Om jag kommer ihåg rätt så betyder det just "liten munsbit" men är inte riktigt säker. Den här gången gjorde vi petit fours gjorda på bla mandel men visste ni att tex chokladbollar, dammsugare och biskvier räknas som petit fours om de görs i super mini format? Då har nog några fler gjort petit fours innan.

De här petit fours på bilden nedan gjorde jag och mina fina vänner. De har smak av jordgubb och är dekorerade med en nyckelpiga.

Kram Elisabeth!💕

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela