daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Moussetårta

Publicerad 2015-10-26 15:00:24 i Bakat i skolan

Hej på er! Vi hade temat vispade och rörda massor för ett tag sen i skolan och då ingick det att göra moussetårtor. Jag och min fina vän valde att våran skulle smaka päron. Jag tycker att denna tårta blev hemskt ful för att choklad staketet runt om blev totalt misslyckat. Men det verkar inte ni tyckt för den fick många gillningar på Instagram. Här kommer två bilder för er som bara läser bloggen.


På onsdag ska jag och ett gäng tjejer åka ensamma utan nån vuxen till Ullared. Det är jag och en till som har åldern inne för körkort så vi ska turas om att köra dit, 8 timmars bilresa på en dag. Lycka till känner jag mest;) Men hur som så hoppas jag kunna hitta några roliga ingredienser och baktillbehör inne på gekås. Isåfall kommer de upp här efter resan. 

Kram Elisabeth!💕

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela