daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Alvas födelsedagstårta

Publicerad 2015-09-25 08:54:17 i Fyllningar/Frostings/Smörkrämer

Hej på er! Tårtan som detta inlägg handlar om har fått mycket positiv respons på Instagram, vilket jag tycker är jättekul! Det som känns ännu bättre är att jag helt ärligt tycker att tårtan ser ut som en katastrof och så ger ni den så mycket kärlek. Tack till alla er, det är ni som stärker mitt självförtroende inom bakningen. Den blev inte alls som jag tänkt mig. Jag får ofta höra att jag ställer för höga krav på mig själv och nu har jag fått det bevisat ytterligare en gång. 

Det som är bra med tårtan är att jag inte behöver skriva alla recept utan de finns redan under de olika kategorierna på bloggen.

Alvas födelsedagstårta 
• 1 st ljust anslag
• Jordgubbssylt 
• Glasskräm (60% vaniljkräm & 40% hårdvispad grädde som blandas samman)
• Vispad grädde
• Strössel 
• Jordgubbar

Lägg ihop som vilken tårta som helst och dekorera med strössel och jordgubbar. 





Anledningen till att tårtan är döpt till "Alvas födelsedagstårta" är för att en liten Alva som fyllde fem beställde en sådan. Det är min mammas väninnas dotter och hon visste precis vad hon ville ha plus att hon ville att jag skulle göra den. Jag gjorde även hennes tårta förra året när hon fyllde fyra och den blev succé, och vet ni vad? Jag blev inte nöjd med den heller;)

Kram Elisabeth!💕

Kommentarer

Postat av: Lule emmish

Publicerad 2015-09-25 08:58:47

åh så god tårtan såg ut!! =) Mums
Ha en fin fredag

Svar: Åh tack så mycket! Detsamma till dig:)
Elisabeth

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela