daxforfika.blogg.se

♥Min resa mot att bli konditor♥

Kladdkaka delux

Publicerad 2015-09-16 18:23:50 i Efterrätter

Hej på er! Någon kommer kanske ihåg min kladdkaks-hysteri som jag hade hösten 2013? Om inte så kan ni kika i arkivet då det finns flera olika recept. Min dåvarande favorit var citronkladdkaka, men nu är denna kladdkaka med och slåss om första platsen. Mitt egna recept som jag döpt till "kladdkaka delux" eftersom att den innehåller en massa gottigheter;) 
 
Kladdkaka delux
• En sats kladdkaka (ingen kondenserad mjölk i)
• Plopp
• Kondenserad mjölk
• Marshmallows
• Jordnötter
• Center
 
Jag tror inte att någon närmare beskrivning behövs, bara att följa kladdkaks receptet och sedan se på bilderna hur jag gjort. Om någon undrar så är min mamma nötallergiker så därav är det inte jordnötter på hela kladdkakan. 
 
 
Kram Elisabeth!♥

Kommentarer

Postat av: Emilia Åkerberg

Publicerad 2015-09-16 18:59:59

Men ååå va gott!!

Postat av: ɑ n n i k ɑ

Publicerad 2015-09-16 19:00:42

Super mumsigt :D

Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Publicerad 2015-09-16 19:39:30

mumms

Postat av: felicia

Publicerad 2015-09-16 22:31:23

wow, den ser underbar ut! måste testa :)

Svar: Det tycker jag, tror inte att du kommer ångra dig;)
Elisabeth

Postat av: Bintan

Publicerad 2015-10-05 09:41:39

Men lägg av så gott det ser ut!

Postat av: Robex Lundgren

Publicerad 2015-10-05 09:53:24

mums

Postat av: Elin

Publicerad 2015-11-05 13:55:11

Goddag! Vi har satt ihop en lista inför Kladdkakans dag på lördag där vi tagit med detta inlägg. Man kan även rösta på sin favorit, så uppmana gärna dina läsare att göra det :) http://blogg.se/article/2015/november/harliga-kladdkake-recept.html <- Här är länk till den.

Ha en underbar dag!
Hälsningar,
Bloggredaktionen

Svar: Åh så roligt, det ska jag absolut göra:) Hälsningar Elisabeth
Elisabeth

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elisabeth

En småländsk tjej på 19 år som går tredje året på restaurang och livsmedelsprogrammet med inriktning bageri/konditori på Anders Ljungstedts gymnasium i Linköping. Meningen med utbildningen är att jag ska ta studenten med en yrkesutbildning som konditor våren 2016. Resan dit får ni följa här på bloggen bland bunkar, mjöl och kreativitet. Bloggen finns också på Instagram under namnet @daxforfika ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela